Warsztaty, szkolenia, audyty

Doświadczenie i jakość: wiedza, kompetencje, narzędzia

Od 2009 do końca 2024 roku zespoły eksperckie Fundacji Imago zrealizowały ponad 100 szkoleń z różnych dziedzin: terapii w naturze, poradnictwa zawodowego, dostępności, usług asystencko-wytchnieniowych.

Dla kogo?

Oferujemy szkolenia, warsztaty i audyty w ramach projektów lub odpłatnej działalności pożytku publicznego.

dla przedstawicieli biznesu

dla NGO

dla środowiska doradców zawodowych

dla kadry pedagogicznej

dla branży turystycznej

dla przedstawicieli samorządów

Rodzaje szkoleń, warsztatów, audytów

Terapia w naturze

Fundacja Imago jest jedną z pierwszych organizacji w Polsce, które do pracy z osobami z niepełnosprawnościami wdrożyły narzędzia związane z terapią w naturze (adventure i wilderness therapy). Realizujemy także w tym nurcie szkolenia dla przedstawicieli świata biznesu oraz warsztaty, które zwiększą dostępność usług dla osób z niepełnosprawnościami w branży turystycznej. Ponadto specjalizujemy się w turystyce wytchnieniowej

Przejdź

Dostępne poradnictwo zawodowe

Akademia Konstruowania Kariery. Szkolenia i warsztaty dla doradców zawodowych – od podstaw po poziom ekspercki. Rozwijamy kompetencje i praktyczne umiejętności w nurcie poradnictwa konstruktywistycznego.

Przejdź

Dostępność

Zespół Fundacji Imago prowadzi audyty, szkolenia i warsztaty, które pomagają tworzyć dostępną dla wszystkich przestrzeń, technologię i komunikację. Działamy w oparciu o wiedzę ekspertów z własnym doświadczeniem niepełnosprawności (EPD).

Przejdź

Asystentura i opieka wytchnieniowa

Zespół Fundacji Imago dysponuje ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w świadczeniu usług asystenckich i opieki wytchnieniowej. Oferujemy szkolenia dla przyszłych asystentów oraz przedstawicieli samorządów, które chciałyby wdrożyć te formy wsparcia.

Przejdź

Terapia w naturze: adventure i wilderness therapy

BAZA – Centrum Aktywności Outdoorowych

Nasza BAZA – Centrum Aktywności Outdoorowych powstała w 2020 roku. Od tego czasu prowadzimy zajęcia związane z terapią w naturze, prowadzimy warsztaty, szkolenia i – co najważniejsze – obserwujemy dobroczynne efekty terapii.

Szkolenia i wymiana doświadczeń

Równocześnie szlifujemy swoje umiejętności – często poprzez wymianę doświadczeń z partnerami z zagranicy. Nasze szkolenia mają charakter nauki przez doświadczenie. Realizujemy je w formie górskiej wędrówki z elementami bushcraftingu, gdzie część praktyczna uzupełniona jest o warsztat teoretyczno-praktyczny.

Kadry do pracy z osobami z niepełnosprawnościami

Szkolimy kadry, które chcą wykorzystać narzędzia adventure /wilderness therapy w pracy z osobami z niepełnosprawnościami lub innymi grupami (np. z młodzieżą).

Terapia w naturze w biznesie i turystyce

Realizujemy także szkolenia w nurcie terapii w naturze dla przedstawicieli świata biznesu, w tym: warsztaty team buildingu, warsztaty kompetencji liderskich czy umiejętności rozwiązywania problemów. Ponadto proponujemy warsztaty, które zwiększą dostępność usług dla osób z niepełnosprawnościami w branży turystycznej.

Kontakt

Więcej informacji

BAZA Centrum Aktywności Outdoorowych

Skontaktuj się z nami:
tel.: +48 506 734 672 lub +48 690 504 673,
e-mail: centrumbaza@fundacjaimago.pl

Dostępne poradnictwo zawodowe

Akademia Konstruowania Kariery

Zrealizowaliśmy prawie 40 szkoleń, warsztatów oraz superwizji dla doradców i doradczyń zawodowych, specjalistów i specjalistek ds. rozwoju kariery ze wszystkich sektorów. Zobacz opinie uczestników szkoleń.

Trzy poziomy szkoleń dla doradców

W ramach Akademii proponujemy moduły szkoleniowe na trzech poziomach.

Poziom A wprowadza doradców w metody i narzędzia poradnictwa konstruktywistycznego. Na poziomie B oferujemy możliwość pogłębienia kompetencji w wybranym przez doradców kierunku. Poziom C to dodatkowe wsparcie rozwojowe dla wszystkich uczestników szkoleń.

Rozwój kompetencji ESG i DEI w biznesie

Oferta odpowie na potrzeby biznesu w zakresie raportowania ESG. Znajdziecie u nas szkolenia które rozwiną kompetencje kadry w temacie DEI oraz zarządzania różnorodnym zespołem.

Sprawdź pełną ofertę i skontaktuj się z nami

Sprawdź szczegóły tutaj: szkolenia – poradnictwo konstruktywistyczne lub napisz do nas kontakt – poradnictwo konstruktywistyczne .

Zobacz relację z naszych warsztatów

Dostępność

Audyty dostępności

Zespół ds. dostępności Fundacji Imago oferuje profesjonalne audyty dostępności oraz szkolenia z dostępności, dzięki którym przestrzenie, technologie i komunikacja stają się dostępne dla wszystkich.

Korzystamy z wiedzy i doświadczenia ekspertów praktycznej dostępności, czyli osób z niepełnosprawnościami / ze szczególnymi potrzebami, które zostały przeszkolone w zakresie dostępności.

– audyt dostępności informacyjno-komunikacyjnej

– audyt dostępności cyfrowej

– audyt dostępności architektonicznej

Szkolenia, warsztaty dostępności

– szkolenie dostępność informacyjno-komunikacyjna

– szkolenie dostępność cyfrowa

– szkolenie dostępność architektoniczna

– szkolenia dla koordynatorów ds. dostępności

Dla kogo?

– Szkolenia dla uczelni wyższych i placówek edukacyjnych oraz edukacyjno-wychowawczych;

– Warsztaty dla przedszkolaków / uczniów / studentów;

– Szkolenia dla usługodawców z obsługi klientów z niepełnosprawnością i ze szczególnymi potrzebami w gastronomii, turystyce, obiektach kultury, rozrywki i sportu;

– Szkolenia dla doradców zawodowych i projektantów kariery z dostępnego poradnictwa zawodowego i projektowania usług metodą Design Thinking;

– Szkolenia dla firm, instytucji, organizacji pozarządowych:

* z projektowania dostępnych multimediów, treści i mediów społecznościowych
* ewakuacji osób z niepełnosprawnościami i ze szczególnymi potrzebami.

Kontakt z zespołem ds. dostępności

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!
E-mail: dostepnosc@fundacjaimago.pl
tel.: +48 798 623 117

Asystentura i opieka wytchnieniowa

Wieloletnie doświadczenie

Nasza Fundacja ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w realizacji i koordynacji usług asystentury osobistej dla osób z niepełnosprawnościami oraz opieki wytchnieniowej dla ich opiekunów. Byliśmy jedną z pierwszych organizacji w Polsce, które w 2014 roku rozpoczęły wdrażanie innowacyjnej wówczas metody, jaką była opieka wytchnieniowa. Obecnie działamy na terenie dwóch województw – dolnośląskiego i śląskiego, co roku opieką obejmujemy ok. 650 mieszkańców z ponad 30 gmin. To daje łącznie setki tysięcy zrealizowanych godzin opieki i lata doświadczeń.

Szkolimy innych

Teraz szkolimy innych. W ofercie mamy dwa rodzaje szkoleń: dla asystentów osobistych osób z niepełnosprawnościami oraz dla jednostek samorządu terytorialnego, który chciałyby wdrożyć asystenturę / opiekę wytchnieniową i potrzebują do tego wiedzy oraz narzędzi.

Szkolenie dla asystentów

Szkolenie dla asystentów polega na przygotowaniu kandydatek i kandydatów do wspierania osób z niepełnosprawnościami (w tym dzieci i młodzieży) w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania społecznego, zawodowego, edukacyjnego (w zależności od potrzeb osoby z niepełnosprawnością usługa asystencka może obejmować również opiekę higieniczną oraz pomoc w czynnościach fizjologicznych).

Szkolenie dla organizatorów usług

Jego celem jest przygotowanie kandydatów oraz kadr. Program obejmuje m.in. wsparcie w rozpoznaniu potrzeb społeczności lokalnej oraz odpowiadających im zasobów ludzkich, technicznych i organizacyjnych. Przekazujemy również wiedzę na temat źródeł finansowania i dotyczących ich zasad, narzędzi diagnozowania potrzeb, zarządzania usługami i czynnościami oraz informacje o innowacjach. Są też praktyczne przykłady programów oraz studia konkretnych przypadków.

Kontakt

+48 509 771 751,
e-mail: martyna.rangno@fundacjaimago.pl

Dołącz do nas już dziś!

Jeśli wśród naszych propozycji, nie znaleźli Państwo oferty dla siebie – porozmawiajmy. Możemy przygotować „szytą na miarę” koncepcję – dostosowaną do potrzeb konkretnej firmy czy grupy społecznej.